fredag 17 juni 2011

Med lite tålamod och glidmedel..



Jag och symaskinen har ju haft ett väldigt knackigt förhållande. Man skulle väl kunna säga att har haft en paus ifrån varandra. Men nu i och med flytten till nya huset, finns det anledning att försöka lappa ihop det igen...


Så jag plockade upp den ur kartongen igen, i förrgår, testkörde för att se hur humöret var... Surt var det. Det hackade och trasslade precis som jag mindes det. Inte så förvånande, men lite besviken över det blev jag ju.


Den som har hängt med lite här i bloggen, vet att jag avskyr instruktionsböcker, och just den här instruktionsboken har jag inte ens öppnat. Eller hade inte ens öppnat.

För att göra en lång historia kort; vi har öppnat den, vridit, pillat, dammat ur, oljat och petat lite överallt. Lite vanlig allmän omvårdnad. Satt ihop den igen.

Och när vi provkörde den var den precis lika motsträvig som tidigare. Att jag inte fick ett bryt!?..så otacksamt alltså!


Men så fick den stå och fundera lite. Över natten. Och se... det var precis det som behövdes. Lite tålamod och lite glidmedel. Nu funkar den. Inte perfekt, men det räcker åt mig. Åt de svarta draperierna som ska upp.


(borde jag oroa mig över att jag tror att symaskinen har humör, tankar och känslor?..... nah....)

1 kommentar:

  1. Va bra för jag har inte hunnit komma som du märkt. Kom precis hem ifrån Meje och har gjort de sista skurtagen innan invigningen, strular den igen så kommer jag!! KRAM mp

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)