torsdag 20 augusti 2009

Torsdagen som Gud glömde!....



Jag hade planen klar, först promenad, sen fixa lite, få M att somna... och då, när hon somnat, då skulle jag ta tag i vårt virusskydd på datorn. Och dagen startade ju ganska bra, med härligt väder och allt...



Jag letade rätt på emailet från Norton Internet Security, med alla uppgifter och anvisningar i. Betalt hade jag gjort för några dagar sedan. Japp, då sätter vi igång...



Starta programmet... händer ingenting. Starta programmet, trycker, klickar, dubbelklickar, smygklickar, men ingenting händer. Som jag sagt tidigare är mitt tålamod med tekniska saker tämligen begränsat, men jag var fortfarande lugn.



Ok, ingen fara... jag surfade in på deras hemsida. Där fanns olika förvalda problem att välja på, ingen passade riktigt in på mitt problem dock... Hittar tillslut, längst ner på sidan, nästan omöjligt att hitta. Fattar varför....



Man kunde ringa kundtjänst, där var enbart ett telefonnummer, med beräknad kötid på 30 minuter. Det funkar inte riktigt för mig, M sover bara en halvtimme (vaken 8 månaders bebis i knät är ingen bra idé...), potatisen kokar på spisen och tvätten har väntat i sedan i morse på att bli upphängd(dragspelsvarning)... nä, här väntas inte i nån kö...



Ok, det fanns en chatt-variant... nej, då måste man ladda ner nåt program... vill inte. Gillar inte att ladda hem en massa saker som ligger och gör datorn slö...



Eh, jaha.. men.... hittar tillslut en annan webadress, bra nu känns det bättre, för där finns en massa bra frågor. Behöver nu BARA ta reda på vilken årsmodell vårt virusskydd har, genom att öppna programmet... men det går ju inte!!



Nu börjar jag bli lite trött, det är hur skönt väder som helst ute, men jag sitter och hamrar på en dator och fattar ingenting... "klicka här för att komma till kundtjänst".... men, då kommer jag automatiskt till chatt-varianten igen?....ok, jag laddar väl ner då.



"Ditt virusskydd har gått ut, den är utsatt för risk" med stora röda bokstäver över skärmen. JAG VET! men om det är säkert att laddda hem nåt så måste det väl vara från deras sida, som ju säljer säkerhetsprogram? Eller?



Men här går nånting ännu mer snett... det kommer en massa dialogrutor om att jag måste tillåta mig att riskera att ladda ner, är det säkert?, godkänner jag det?, tillåter jag det? JA JA JA! Sätt fart! Ladda ner då!



Men efter att jag klickat på samma dialogruta 23 gånger ger jag upp, det händer ingenting, bara samma två dialogrutor om och om och om och om igen... nu är jag så arg och matt att jag är svettig på smalbenen... jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag avskyr sånt här... nu skiter jag i alltihop.



Som grädde på moset bestämde jag mig igår för att sluta äta godis..... jag behöver socker, nåt sött, NU! Blodsockret måste upp på en jämn, hög och fin nivå....

















Så jag gör mig en kopp kaffe, tar en nybakad chokladruta, pyntar med en jordgubbe och njuter i solen på altanen.... jag är en lycklig människa och livet känns fantastiskt....


Nja... ni som känner mig vet att så här går det inte till..... här finliras inte i onödan, nu är det ett nödläge, och det är bråttom....






Nej, det här är mera mig.....
Nu ska jag på charmoffensiv, för att försöka få MS att fixa detta åt mig... snälla!? Gullliga?!...




















































2 kommentarer:

  1. Ibland blir inte dagen som man tänkt. Men imorgon är det en ny dag! Kram mp

    SvaraRadera
  2. Annars ställer alltid Danne upp med Datasupport för familjen ;)!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)