måndag 17 augusti 2009

om friidrottsVMs intåg i min vardag...

Ni missade väl inte Usain Bolt igår, när han fullkomligt krossade konkurrensen och bara dansade över mållinjen?! Experter säger att det är ett historiskt ögonblick....
tja, inte vet jag, men tittade gjorde jag, över min tallrik med banankaka (A och MS regerar när det ska tillvaratas gamla bananer...) Det skulle ha varit ett historiskt ögonblick även när Zlatan presenterades på Camp Nou, men det kändes sannerligen inte så, när man tittat på en grå ståldörr i 3 timmar, och själva det roliga tog slut på en knapp kvart, men man kanske fattar sen... eller nåt...
Jag älskar sport, speciellt på TV, då spelar det nästan ingen roll vad det är, förutom poker eller Ultimate Cage fighting och sånt. Med min livliga fantasi lever jag mig in i hur det känns att spurta på 10.000 meter, hur det känns att vara vältränad, att kunna springa runt i liten bikini, utan att publiken blir sjösjuk.... Jag kan bli lite lätt avundsjuk på att de kan lägga ner all denna tid på att träna, att tvinga sig att prestera. Att de har tid till det...Som om jag själv skulle göra det, om jag bara hade haft tid? Inte troligt, men man kan ju låtsas :o)
När jag var liten sprang jag runt hemma och lekte att jag var Marita Koch, Marlies Göer, och hoppade häck över alla våra tallbuskar... att de var dopade och hade hår både under armarna och i ansiktet bekymrade mig väldigt lite...Carl Lewis, Jackie Joyner Kersee, Florence Griffith Joyner, Katrin Krabbe, fanns också med i vår trädgård....

Men idag har jag varit och handlat kläder till A och K, inför deras skolstart, och det var ingen trevlig upplevelse att kliva in i provhytten. Och då var det inte ens jag som skulle byta om! Vad är det med dessa speglar som gör att man plötsligt ser ut som en dopad kulstöterska från Rumänien, eller bortre Mongoliet?? Eller är det inte fel på speglarna?... Är det kanske mitt eget huvud det är fel på, som tycker att kulstöterskorna inte är snygga? Är inte de egentligen de enda kvinnorna på friidrottsVM som på riktigt ser ut som kvinnor, med rumpa, lår, bröst och ja, allt!? De andra ser ju ut som tonårspojkar i kroppen, platta, inga höfter, inget fladder någonstans...
Nej, jag vill slå ett slag för kulstöterskorna idag! Heja dem! Heja mig! Nu ska jag äta lite mer banankaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)