fredag 21 augusti 2009

Härliga vardag!..

Idag hittade jag 5 st grå (eller snarare alldeles vita!) hår som jag ryckte med en gång, med pincett. Alldeles övertygad om att det är Norton Internet Securitys fel.... jag vet att det inte hjälper/funkar men det skulle kännas skönt att kunna ta en tub färg och skicka fakturan till dem. Ha, där fick ni, liksom...

Här nedanför är en fräsch bild på vår diskbänk... jag tycker själv att jag plockar, torkar och ställer bort hela tiden. Men uppenbarligen inte ofta nog.. :o)

Annars kan jag tycka att vardagen är rätt härlig. Om man får tro alla tidningar så är vardagen det värsta som finns, gör vad som helst, för att det inte ska kännas som vardag, tycks vara budskapet. Boka långhelg, gå på spa, koka skaldjur, fira en vanlig onsdag, renovera om ett rum, köp nåt onödigt, sätt på dig "lördagstrosorna" på en måndag. Sminka dig och ha aldrig håret i hästsvans... alltså, inget utav det är ju egentligen fel. Men vardagen är inte heller nåt fel, eller krisartat, det är ju den största delen av livet (jag räknar bort nattsömnen..) Så varför inte passa på att njuta av den??
Så ja, detta är fredagsmyset hemma hos oss idag... 9:90 på Bloms.... och jättegoda!! Men jag har ju slutat.... (men jag har räddat sockernivån, genom att äta 4 chokladrutor till lunch, haha, som ingen vet om...)
Trevlig helg allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)