torsdag 27 augusti 2009

suck, en FFF(F)-dag!

igår var en sån där dag. En dag när man bara suckar, är trött och grinig. Vaknade upp med en grinig känsla i kroppen, konstigt...
Det var egentligen inte så att allt gick emot mig, men på nåt sätt kändes det så iallafall... små vardagliga saker som man i vanliga fall inte ens reagerar på eller märker... Jag var irriterad på precis allt..
-mina jeans, som jag köpte i våras, har blivit lite... ja, hur ska jag säga, jag har växt ur dem. De sitter inte skönt längre, och då var det kanske inte så smart att ta på sig dem när man skulle ut och gå en runda....halvsvettiga jeans är så smidiga att dra av.....å man känner sig lagom plufsig..
- föräldrar som låter barnen gå och snora. Snyt dem!
- ljudet på Tv-n funkar inte som jag tänkt... måste väl kunna gå att sänka till lagom volym?
-håret i hästsvans, världens fulaste.... plockade 5 nya grå hårstrån.... fastän Norton (byt namn!)virusskydd nu funkar...
- damm på fönsterbrädan, fastän jag dammade för...ja, ett tag sen. Men jag orkar inte damma, suck igen...
-kylskåpet är tomt, fast ändå fullt...
- har fått en massa små utslag i ansiktet, som jag självklart måste klämma på, så att det ser ut som riktigt matiga finnar... strålande tänkt där malin, du ska på bröllop om ett par veckor...
- kom igen å ät nu lilla skruttbebis, du gillar ju kalops (helt obegripligt, vem smaktestar grejorna på Semper??)
- men, måste jag raka mig under armarna igen?, Tar det aldrig slut??
-dessutom lyckades det brittiska paret få tag på ett riktigt fynd, på Sardinien. Jag spyr!
F ful
F fet
F finnig
och när det är riktigt dåligt:
F fett hår...

Det var en ren fröjd att få gå å lägga sig å sova.... för både mig å omgivningen...

1 kommentar:

  1. Du är ju bara för skön! Sätter ord på vad man känner!!! Håller med dig om mycket hur man kan känna men jag tycker inte dessa saker om dig vall jag bara påpeka. Tycker du är hur skön som helst!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)