tisdag 18 augusti 2009

skolstart - nystart...

så var det dags igen, ska tiden verkligen gå så här fort?
De båda "stora" barnen börjar skolan idag, A i 3:an och K i 1:an. När jag trasslade med A:s flätor på toaletten stod jag samtidigt och tänkte att årskurs 2 var lagom, hon kunde kanske stanna där ett tag. Nu råkade jag tänka högt, varpå hon säger:
- ja, och jag vet varför du tycker så. För du vill inte bli gammal så fort...
Touché... för precis så är det nog, jag har för mycket saker att göra, planer på ditten å datten, men tiden liksom springer ifrån mig.... måste ta tag i det där...

Nystart för mig, nu ska här ut och promeneras igen! Här är en bild från imorse, när jag och lilla M var ute en kortis. Nu hade vi glömt nappen, så därför blev det lite kortare än jag tänkt, men bättre än inget. Sommarens alla ösregn gjorde att jag aldrig riktigt kom ut i friska luften, men som någon sa till mig igår;
-Malin, man kan gå ut även om det regnar... Hm.. kanske det!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)