torsdag 28 januari 2010

onsdag & torsdag...

Ja... det är väl ingen idé att försöka linda in det.... så här kommer onsdagens och torsdagens intag...

Onsdag:
1 port pastasallad
1 äpple
1 port tacofisk och potatis
(lite tjuv-ätning av Lillasysters makaroner, men det kan väl inte räknas?)
1 port veg. lasagne
1 ballerinakex
5-6 småkakor (alltså de var inte särskilt små, men det heter ju så...)
1 kopp the

Torsdag:
1 apelsin
1 tomat/avocado-macka
1,5 kopp kaffe
2 kex med ost
1 port makaroner och köttfärssås
1 dubbelmacka med kalkon, tomat och avocado
1 näve jordnötter
1 kopp the
1 apelsin till
1 äpple
1 småkaka (alltså, inne i huvudet tackade jag ju nej, så jag blev så förvånad när munnen sa ja....)

Ja, vad säger man? Jag tycker ju själv att det går ganska bra, iallafall med frukt och grönt...men det ser så mycket ut när man listar det. Anna Skipper skulle nog ändå inte vara nöjd, men det är ju inte huvudsaken.

Men det ska erkännas att jag ofta tänker på godsaker och vad jag ska hitta på för att få nåt tillfälle att fira nåt.
Är det för genomskinligt att fira att det till exempel är onsdag och mitt i veckan? Lite?...

Chokladkolapaj, med hackade nötter....
typ egna semlor.... en semla kan aldrig vara fel....
Nej, nu tror jag att det får vara nog med "dagens intag"... (det närmar sig helgen...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)