måndag 18 januari 2010

väldigt praktiskt för mig med kort minne

i vårt hus har vi småbarn. Ett styck. Och det ser man spår av nästan överallt...Överallt blir man påmind... här finns det inga detaljer i fönstren, söta värmeljus eller nåt liknande. Här är det minimalistiskt som gäller....stramt och stilrent....
Lillasyster ger spår efter sig hela tiden, oftast i form av sockar. Det går åt flera par om dagen och har hon sockar på båda fötterna när det är dags för pyjamas, kan man vara ganska säker på att det är ett udda par.

Skulle man få för sig att äta chokladpudding i finglas, så är de enda skedarna som är långa nog Lillasysters med "Tummen"... återigen, stilrent...


Man har inte heller nåt snyggt arrangemang på TV-rumsbordet. Ingen duk som går att dra ner. En ensam liten hemmagjord ljuslykta mitt på det tomma bordet. Stramt, var ordet....


På golvet har vi oftast inga mattor, de är i tvätten. Konstigt för de kommer aldrig därifrån.... Istället har vi just nu ett pussel, här för ovanlighetens skull med nästan alla bitar på plats... det är bara fåret som är lite på sniskan...
Jag tänker ibland att min tid kommer, en vacker dag ska jag ha det precis som jag vill... men då är väl risken att man har glömt av hur man gör.. när man inreder alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)