lördag 9 januari 2010

mer eller mindre?

Jag har som en (o-)vana (eller tvångstanke, välj själva) att kolla lite (läs mycket och ofta) efter grå hårstrån (eller snarare spöklikt vita).. oj blev nästan bara parenteser där... funkar det?

Iallafall, eftersom jag gör det rätt ofta (och tänker att man har situationen under kontroll) blir man rätt överraskad när man hittar strån som är ganska långa, hur länge har de suttit där? Och vart grått? De verkar gilla sällskap för de sitter som i grupper... varför gör de det?

Jo, och så plockar man fram pincetten, här ska ryckas! Ibland lyckas man på första försöket, men oftast inte. Oftast rycker man bort några ogråa hårstrån först... och då undrar jag.. är jag då mer eller mindre gråhårig, procentuellt, än innan?
Är det bättre att låta de grå håren sitta kvar, och då inte riskera att rycka en massa strån med "rätt färg"?
Eller är det bättre att fortsätta rycka, och få med fler mörkbruna hårstrån än grå, men ändå bli av med de grå?
Vilket gör mig procentuellt minst gråhårig?

Svårt det där....

3 kommentarer:

  1. du är inte lite knäpp du... skönt o se att man inte är ensam. LOVE YOU!!

    SvaraRadera
  2. tackar.... men kan det hänga ihop med att jag har fler grå hår än du? ...

    SvaraRadera
  3. men vilket knasigt svar du fick.. självklart ska jag säga LOVE YOU tillbaka, vad är det för fel på mig?!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)