torsdag 11 augusti 2011

smart planering av fika

Här kommer mitt bästa tips för hur man fixar fikan (för att vara den som får mest):

1. man skickar iväg storasyster till en kompis (= en mindre fikafantast att tävla mot)
2. man dukar fram 5 chocolate chip cookies, plus att man äter en själv medan man dukar
3. man tar fram en Nogger-glass, se ovan
4. man tar fram mellanmål till Lilleman (typ yoghurt, russin och annat läskigt)
5. börja fika

Det fina i kråksången är att Lillasyster tycker att kakorna är lite för hårda, så jag får 3/4 av hennes kaka. Storebror gillar mest vaniljglass, alltså får jag mer av glassen, typ 3/4 av den också. Sen tycker han att kakorna har lite hårda kanter och smular ner dem i min glass. Lillebror har vi redan löst.
Summasummarum: jag får 5 kakor + det mesta av glassen

Plättlätt! Det gäller bara att känna sina löss på gången...


3 kommentarer:

  1. Du har rutin det hör man ju:) Gjorde du så när du var mindre också, ditt kakmonster!........
    Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. alltid! lömsk från början... ;O) /malin

    SvaraRadera
  3. Det där var en smart lösning... Får försöka hitta nått liknande, men det kan bli lite svårt... sonen har någon inställd radar när det vankas fika trots att han är hos någon kompis...

    (fick du mitt mail?)

    // Kram från Malin Sköld

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)