onsdag 17 augusti 2011

Skolstart!

som varje god mor, har jag tillbringat hela eftermiddagen med att stryka kläder, vika strumpor och fixa och trixa inför skolstarten imorgon... inte. Men jag har tagit reda på vilket klassrum storasyster ska ha.
Vi har inte förberett nånting alls. I måndags (när jag kikade i almanackan) blev jag så förvånad över att det var denna torsdagen, imorgon, som skolan började. Av nån anledning hade jag fått för mig att det var nästa vecka. Eller jag vet inte hur jag tänkte. Om jag tänkte.

Så läget är följande:
*inga nya skolkläder är inhandlade
*noll koll på innetofflor, inomhusjympaskor, utomhusjympaskor, jympakläder eller om ryggsäckarna är hela...
*vidare, ingen koll på stövlar och regnkläder. Inte till dagisbarnen heller.
* ingen av dem har klippt håret på länge, när ska de ta skolkort?

Men, det ordnar sig nog. Det finns ju HM och Stadium på nätet, så det går ju att klicketiklicka hem lite kläder.

Nu en helt annan grej. Har ni sett den här reklamen? Jag blev så trött (men samtidigt väldigt nyfiken) när jag såg den att jag först tänkte att jag inte skulle bry mig om att skriva nåt om den. Men alltså...

"jag är med på eDarling för att jag söker en kille med stil"
"jag är med på eDarling för att jag söker nån som har lika höga anspråk som jag"

Hur funkar det egentligen? Ok, bägge i reklamen ser bra ut. Och kanske har de bra jobb bägge två, om de har talat sanning. Så det tycker de tydligen är viktigt.
Men vad betyder det att man söker en kille med stil? Vilken stil(hiphop, country, dyr restaurang, mcdonalds)? Och vad är det som säger att hon inte sitter och rapar och fiser på bio? Vem avgör vad som är stil? Nån på eDarling? Att man ser stilig ut, betyder inte per automatik att man har stil väl?
Och singel-Niklas, som vill ha nån med höga anspråk? Det är ju bra, aldrig fel med att ha lite krav. Men möter han t.ex. mina höga anspråk? Och vad är det som är viktigt? Högskoleutbildning, eller sunt förnuft? Skolning eller social begåvning?

Om vi leker med tanken att jag skulle vara singel, och skulle ha hemskt höga anspråk. För jag har blivit rätt bortskämd genom åren. Då skulle jag använda mig av eDarling. Ok. Men skulle de godkänna mig? Ensamstående mamma, till fyra barn, bor kvar inom 50-skyltarna. Har inte jobbat sen 2008. Skulle det gå bra för mig tro? Räcker jag till? Inte troligt va?

Nånstans på eDarling sitter nån med alla svaren, med mätstickan som säger vem som har rätt kvalifikationer att använda sig av eDarling... undrar just hur snacket går på deras kafferaster??

Sicken tur att jag inte är singel. Puh.

1 kommentar:

  1. Messa eller ring mig om ja ska köpa med något från jobbet :) åker hem på fredag.. Kram kram

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)