onsdag 17 augusti 2011

Det ska hjälpa att vara riktigt peppad, har jag hört...

Alltså, i maj, då såg sommarplanen ut så här;

vattenmelon i stora skivor, sallader, grillad kyckling, quinoa, persikor, nektariner, fårost, oliver, massor av vatten, grillad fisk, sorbet, solrosskott, salsor till det grillade (valfria nyttiga)köttet, färskpotatis....
Jag var så sugen. Det skulle bli så bra.

Men sen kom semestern och då blev det istället så här;
coca cola, chips, korvar, lösgodis, gräddglass, frukostflingor med chokladsmak, nutella, flottig potatissallad, majonnäs, pizza, thai take away, mer nutella. Fuskiga bullar. Sockerkaka. Billiga Eldoradokex. Och jag gillar inte ens chips och cola. Men ändå. Intelligensen i det.

Men jag var ack så peppad. I maj.

Så nu väntar jag bara på att jag ska bli lika peppad att ta tag i följderna av mitt/vårt ätande. Såsom sockeravvänjning för barnen och lokal träning av kroppen. Min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)