onsdag 24 augusti 2011

Flygande Jakob

Jag fick en begäran igår om att nångång göra Flygande jakob. Kyckling, ris, chili, curry, grädde, jordnötter, banan...
Och jag säger ju alltid Ja, till mina barn. Om det är fett, sött, gott och vanebildande vill säga. Annars blir det alltid Nej.
Det är skönt att vara lite konsekvent. Så jag håller på att förbereda lite, eftersom jag ska till ett illa tajmat BVC-besök. Men tjena, kolla vilken kycklingfilé det här var då?!
Ska den vara så stor? Hur har den kycklingen sett ut? Jag anar lite anabola steroider här..å det låter ju inte så gott.
Å andra sidan, det är sällan dopingkontroller här i kvarteret, och vi kunde sannerligen behöva lite hjälp på traven här.
Jag når ju inte ens ner till golvet när jag sitter på toaletten.


3 kommentarer:

  1. Har ni så hög toastol... Var det en jätte som bodde hos Er tidigare. Hjälp finns ju. Gör som dina barn... använd pall...
    Dina barn har bra smak vad gäller lunchförslag. ;)

    <3 från Sköld i Dalskog

    SvaraRadera
  2. ja har en fråga ja undrat LÄÄNGE hur döper ni era barn?
    /tacksamm för svar!

    SvaraRadera
  3. Du är inte ensam om att inte nå ner till golvet när man sitter på toa. Men det kan vara ganska skönt att sitta och dingla ibland:)

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)