tisdag 16 augusti 2011

Ingen curry!



Jag har gjort en kycklinggryta typ, idag, som blev makalöst bra. Om jag får säga det själv. Jag har alltid i curry, nästan tvångsmässigt, när jag lagar kyckling. Å då smakar det alltid samma. Varje gång. Skittråkigt.

Så kanske var det därför jag tyckte det blev så bra, för att det inte smakade curry. Nävål. Här kommer receptet, på ett ungefär.


1. Strimla och stek kycklingfilé, tillsammans med lite hackad lök. Salta och peppra.

2. Häll på lite vatten och en kycklingbuljongtärning.

3. Häll över grädde, eller liknande som du gillar, 2-3 dl.

4. Och här kommer själva knorren; rivet skal och saft från en halv citron blandas i. Sen tar man en matsked av vardera (sånadära frysta) gräslök, dill och provencalska örter.


Bom Shakalak! Färdigt. Bilden har jag såklart snott från nån annan som var smart nog att ta kort innan de åt upp maten. Jag har lite rester kvar på spisen, men det ser lite sjavigt ut...


Och receptet har jag såklart hittat på själv. Eller.. hittat själv på baksidan av ett gräddpaket.


Men gott var det! Spring iväg och handla nu.

2 kommentarer:

  1. Får man nog prova någon gång:)

    SvaraRadera
  2. Me like,mmm men jag är barnsligt förtjust i curry. Just nu steker mannen kantareller och pudrar över... just det curry!! Hur gott som bara helst.Kramm//modern

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)