onsdag 1 augusti 2012

Sicken kille!

Killen till höger på bilden, om jag fattat rätt är han både blind och döv, är i full gång med förberedelser för att bli den förste som är just blind/döv att nå Sydpolen.
Först när man läser det så tänker man ju "oj, det är strongt gjort"...lite sådär bara.

Men alltså, det måste ju vara mer än så?? Jag menar...hur...hur kommunicerar man ens? Blind OCH döv. Hur får man fram att man gillar röd paprika och inte grön? Eller att tröjans sömmar skaver? Eller att han är trött? Hur vet han att folk runtomkring har fattat honom rätt?

Känner att jag blir jättenyfiken på hur han lever sitt liv. Det är mest troligt massor som jag inte vet ett skvatt om.
Jag tycker han borde få Nobels pris i prestation.

Och kanske att man skulle sätta större värde på sitt eget liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)