onsdag 15 augusti 2012

När man är trög

Hjärnan har inte kopplat om. Har inte bytt från "vacation mode" till "work mode".
När man är igång, med flera bollar i luften samtidigt, får man saker gjorda av bara farten. Bom bom swop swop. Lite så jobbar jag. När jag jobbar. Och även hemma. För det nödvändigt. Inte precis nåt val.

Men hjärnan vill sig inte. Jag har bestämt mig för att gå och lägga mig i tid för att inte vara så seg. Hjälpa mig själv lite på traven. Men klockan springer ändå ifrån mig. Jag reser mig ur soffan för att 1) gå till toan, för att 2) borsta tänderna och sånt för att 3) styra stegen mot sängen, max 8 minuter senare.

Men när jag väl hamnat under täcket så har jag först;
- plockat lite på tv-rumsbordet
- plockat lite bland disken i köket
- plockat lite bland tvätten
- plockat lite bland matlådorna
- plockat lite bland de grå håren
- plockat lite bland ögonbrynen
- plockar lite med ansiktskräm
- plockat lite bland tänderna
- plockat lite med min IPhone
- plockat lite med en bok jag läser

Allt detta plock! I sån seg takt! Jag blir tokig på mig själv. Om jag ändå kunde säga till mig själv på skarpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)