söndag 5 augusti 2012

Semestern är slut

Och det känns ju lite vemodigt.

På nåt konstigt vis tror jag omedvetet att det är nåt slags sommarlov jag går på. 10 veckor långt. Så att det kommer finnas gott om tid att hinna med allt. Allt som man vill hinna med. Gott om tid.
Så en liten summering över de grejor jag alltid vill hinna med;
- ha ordentliga sovmorgnar
- grilla och äta utomhus
- tycka att det är för varmt och gnälla lite över det
- shoppa rea-fynd
- bada (hela kroppen)(eller ja, doppa mig hastigt) i Vänern(helst vid hjortens udde)
- träffa alla man brukar träffa, samt de man nästan aldrig får till nån träff med annars
- äta jordgubbar och glass
- sitta vaken långt in på nätterna och prata om allt, spela spel
- bli lite solbränd, gärna få fräknar
- och komma i mitt livs form genom att springa, gärna i backig terräng...

Lite komprimerat så.. Utfallet blev ungefär så här tror jag;
- hyfsat med sovmorgnar
-grillat utomhus, även om det dröjde lite
- inte gnällt så väldigt över värmen, tyvärr, mer svett hade varit på sin plats
- shoppat till halva reapriset. Ujuj! Beroendeframkallande bra var det.
- fick till ett dopp tillslut. Mindre hemskt än befarat.
- träffat folk ja, men hann givetvis inte med alla
- jordgubbar, men mest med grädde
- har varit uppe sent, men somnat i soffan innan problemen med världsfreden avhandlats. Jag siktar på 2013. Det ska bli mitt vakna år. Men spela spel? Njae...
- lite solbränd, men snarare fått finnar istället. Same same, but different.

- och det här med formen... Jag tror ju att jag ska bli sugen på sallad och annat blaskigt vara för att det är lite sommar i luften. Men alltså, det händer ju inte. Och att jag också plötsligt ska tycka att backträning är höjden av jordisk lycka. Nej, jag gillar matig potatis, sås och platt mark. Oavsett tid på året. Men visst, ett par km har jag väl betat av. Typ. Kanske lite för lite svett, än en gång.

Men. Jag tycker att vi haft en bra semester ändå. Lite kul, lite lat, lite mycket mat, lite för lite värme...lite lagom. Jag älskar lagom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)