söndag 18 december 2011

I-landsproblem

men fruktabelt irriterande likväl... vad sägs om den här morgonen, i punktform;

*vaknar med huvudvärk
*tvättstugan svämmar över, måste hinna slänga in en tvätt. Vilket betyder att jag först måste tömma tvättmaskinen på våt tvätt. Vilket betyder att jag måste plocka ner torr tvätt och vika den först. Sen lägger vi i tvätten. Vilket betyder att jag är 15 min sen i min plan.
*det blir knäckebröd till frukost. Love it.
*måste hinna platta håret. Eftersom jag inte hann duscha. Eftersom tvättstugan svämmade över.
*någon hittar inga vantar och måste vara utan. Jag har köpt två par, enbart denna höst. Men de finns alltså inte nånstans. Vet inte mamma var de är?
*någon vill inte ha mössan och kastar av den så fort jag vänt ryggen åt.
*kommer till skolan. Har glömt thermobyxor. Åka hem igen.
*lämnar alla barn, på rätt ställen tror jag. Svettig. Varm.
*har glömt en grej hemma. Åka hem. Igen.
*äntligen på jobbet. Har glömt lämna vagnen på dagis. Åka tillbaka.
* stämpla in. Lite sen bara. Inte så farligt.

Så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)