torsdag 15 december 2011

frukostfundering kvinnligt / manligt

Satt hemma innan jobbet och bläddrade i en tidning. Eller ja, jag satt på toaletten och bläddrade i en tidning. För det är så erbarmeligt (nej, jag vet inte hur det stavas, håller inte på med wordfeud i onödan) tråkigt annars.

Nån hus&hem, eller liknande. På sidorna allra längst bak finns det en massa annonser, om olika butiker, websidor, inköpsställen... det var en fullkomlig explosion av annonser... det var namn som;
Syster Lycklig, Min vita villa, Shabby Chic, Sweet Sisters, Lyckliga stunder, Dröm och verklighet, I själ och hjärta, Fridas Gård, Tildas mamma, Hjärtebarn, Drömdesign, Ljus och värme, Vacker vardag.... etc ni fattar va?
Det är en viss stil på namnen, de är inte bara upprapade utan det är en tanke bakom.

Sen kommer TRÄ-Otto! Pang bara. Sådär. Vi grejar med trä, jag heter Otto. Klart.


Visst finns det likheter mellan könen. Men även olikheter. Och det tycker jag är rätt roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)