onsdag 14 december 2011

Den'te rättvist!

Ok, då blir ett ännu ett inlägg om mitt förhållande till socker. Inte det första, och med största säkerhet inte det sista heller.

Jag har en plan i huvudet. Men resten av kroppen vill inte alls samarbeta. Jag bestämmer mig för att leta efter bra recept på nätet. Som är bra för mig.

Fingrarna slirar på tangenterna och skriver istället in
http://www.recept.nu/1.324327/2011/11/28/leilas_sota_jul

i adressfältet. Och så sitter jag där på lunchrasten och dreglar mig deppig....

2 kommentarer:

  1. Jag har hittat lösningen på ett problem som gärna förknippas med julen... kaloriintag...

    KALORIER kalori regler under julsäsongen:
    1. Om du äter något och ingen ser det, har det inga kalorier.
    2. Om du dricker en julmust med en chokladbit, är kalorienar i chokladbiten nollställd av julmusten. … … … …
    3. Om du äter tillsammans med andra, räknas endast de kalorier du äter mer än de andra.
    4.Livsmedel som används för medicinska ändamål (såsom kaffekask etc, varm choklad, rött vin, cognac, etc) räknas inte.
    5. Ju mer du föder dem som är omkring dig,desto tunnare blir du själv.
    6. Livsmedel (t.ex., jordnötter, popcorn, läsk, choklad och godis) som konsumeras som en del av underhållning genom att titta på film eller DVD eller lyssna på musik, innehåller inte några kalorier eftersom de inte kan ses som ett livsmedel eller livsmedel, men som en del av en underhållning.
    7. pieces of cake och cookies innehåller inte något fett om de bryts upp och äts bit för bit, eftersom fett förångas när de slås in
    8. Allt som slickas från knivar och skedar under matlagning innehåller inte kalorier eftersom det är en del av livsmedelsberedelsen.
    9. livsmedel med samma färg har samma kalori innehåll (t.ex. tomat och jordgubbar sylt, svamp och vit choklad).
    10. Livsmedel som är frysta innehåller inga kalorier, eftersom kalorier är en uppvärmningsanordning

    Kram från M i Dalskog <3<3<3

    SvaraRadera
  2. HAHAHA! perfekt... nu kan vi lätt fira jul!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)