onsdag 29 februari 2012

när man inte älskar att packa


Jag gillar inte att packa. Jag blir på sällsynt dåligt humör. Jag trivs inte ens i mitt eget sällskap, när det ska packas. Kvällen innan man ska resa nånstans är jag alltid redo att byta bort resmålet mot att få ligga med filt i soffan och med fötterna på bordet. Görandes absolut ingenting.

"Maldiverna mot ett soffhörn?"

"Taget!"


Så ikväll tar vi väl och firar att det är skottdagen. Med kilt och allt(fast mest troligt utan den där AK4 som jag tror att hon håller i där... det ser lite vådligt ut). Men kanske med en liten trudelutt på säckpipan. Allt för att glömma listor med vantar, skor, blöjor, knäckebröd, extra toapapper, handdukar, långkalsonger, leksaker, mjölk...


Men på torsdag eftermiddag, då är jag glad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)