söndag 12 februari 2012

lördagnatt

kl 02.20
Pappa... pappa... jag har kissat...pappa, pappa!?

Mamma får kliva upp, och ta hand om sängkläder, duscha barn, klä på nytt, bära med barn till egna sängen. Godnatt.

kl 02.32
Mamma.... mamma, jag måste kissa...mamma!
?
Mamma får kliva upp, ta hand om dotter som måste kissa. Det kom inget. Överraskning.

kl 02.40
Mamma...mamma... jag måste kissa igen, mamma!....
Men?
Och mamma kliver upp igen för att gå på toaletten. Inget kommer. Alla överraskade räckte upp en hand.

kl 02.43
Mamma...
Nej, nu får du fråga pappa...
Pappa.... pappa...får jag spela på din mobil?...
Nej... inte nu väl?...
Pappa...jag måste kissa.... (hehe, tänkte mamma och somnade om...)

Och där var jag väldigt tacksam för att jag har en så ohet mobiltelefon. Ingen i familjen ber att få låna den till att spela spel .Oavsett tid på dygnet.

2 kommentarer:

  1. Å, du är allt rolig du.Kram modern

    SvaraRadera
  2. Tack för den episoden!!! Du fick mig att skratta gott!!! Kram!

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)