lördag 4 februari 2012

kalajslördag!

Det hör till undantagen att jag trycker in en massa kort mellan inläggen. Dels för att jag är rätt kass på att ta kort. Kanske inget man skyltar med i onödan. Men mest för att jag är alldeles för otålig, det tar en hel evighet att lägga in kort...

Så njut liksom.

Skulle det verkligen komma så här mycket snö? Fullt på taket.


Idag var det köldchock i Dalsland. Minusgrader, tvåsiffrigt. Iallafall utanför bilen. Glada på väg till kalas.

Ännu gladare när vi fick se vad vi skulle bli bjudna på. Pastasallad med tonfisk och ägg. Det kan ha varit för att jag väldigt hungrig. Eller så var det väldans länge sen jag åt det. Men jösses vad gott det var. Jag var helt tyst en (ganska iallafall) lång stund. Ni förstår.


The födelsedagsbarn. The väry best syster i världen.


En semletårta med extra mycket mandelmassa. Mycket bulle, mycket mandelmassa och lite mindre grädde än vanligt. Jag blir förvånad varje gång över hur gott det är.


Och sen hade hon fått till en tryffeltårta/kaka... makalöst god. Och en chokladkaka med mint. Som att komma till himlen.

Toblerone. Så liten. Störtlöjligt. Har ingenting med själva resten av inlägget. Men ändå.


En sista bild blir det, på Lillebror, som testade att rulla nerför en trappa. Stackarn vet ju knappt vad en trappa är, vi bor i enplanshus.

Men nu senare i kväll verkade han ha glömt det. Han klagade inget över det iallafall.


Sådär, en skön lördag som avslutades med skridskoåkning hemma i Mld, i tjugo härliga minusgrader. Friskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)