torsdag 23 februari 2012

mitt i livet

Jag tänker massor. Funderar på en massa olika saker. Men jag har inte helt lätt att sätta ord på det. Jag tänker när jag går och lägger mig. Jag tänker när jag vaknar.
Liv och död.
Arbete och fritid.
Ålder och barn.
För mycket och för lite.
Hus och hem.
Göra annorlunda och göra samma.
Att ha och att mista.
Att älska och att avsky.
Fett och socker.
Hälsa och sjukdom.
Att säga ja och att säga nej.
Mamma och Malin.
Lugn och oro.
Stanna och flytta.
Ro och stress.
Kontroll och impulsivitet.
Frihet och regler.
Sorg och glädje.
Lyckönskan och avundsjuka.
Att vara vuxen och att ha barnasinnet kvar.
Andlighet och materialism.
Att våga och att fega.

Hur får man till balansen i livet? Hur gör man? Hur vet man att man är på rätt väg? På rätt plats?

Det är inte detta som är klimakteriet väl? Att fundera hjärnan ur sig?

3 kommentarer:

  1. Nä, det är LIVET.

    Tror jag...;)
    Kram på dig//Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack, vi hoppas väl på det va?! kram själv!!

    SvaraRadera
  3. Nä, det tror jag verkligen inte. Jag är bara 37. Och åtta månader...

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)