söndag 27 november 2011

inför jul

Jag skriver ofta och driver med mitt sockerintag. Och det är ju som det är med den saken. Jag gillar söta saker. Men det gnager lite i mig att jag inte själv bestämmer. Att jag inte kan kontrollera när jag stoppar i mig, och vad. Och i vilken mängd. Där andra tycker att en eller par bitar choklad är tillräckligt, slår jag inte av på takten förrän det är tvåsiffrigt. Motvilligt.

Så. Det är kanske så att jag är lite lagd åt hållet att vara lite sockerberoende kanske. Kanske. Inte säkert. Men iallafall. För att kolla lite, och att göra det lite innan jul... så ska jag försöka dra ner lite på det .
Kanske testa GI också...
Så jag gick in på en receptsida på nätet och letade lite... kolla vad jag hittade. Kolla vad som var det enda mina ögon fastnade på;

http://www.tasteline.com/Recept/LCHF-kladdkaka

precis, man behöver inte ens klicketiklicka på länken för att utläsa... kladdkaka...

Slutsats: ja, det är måndag, nu ska vi förändra vårt liv. Det brukar gå bra. Men vi chansar väl igen. Och ja, kanske är jag lite sockerbiten...

Frågor på det?

7 kommentarer:

  1. Hej, mitt namn är Anna och jag är sockerberoende...
    Kan det haft något med vår helt fantastiska uppväxt tror du? Mammor som var hemma och bakade bullar och 11 kaffe/fika och 15 kaffe/fika (i alla fall hos oss) och bara tänk på ALL choklad och banan vi behövde äta under den långa bilresan hem efter våra framgångsrika träningspass 3-4 gånger/vecka i flera år!!! ;)! Känner igen mig precis!
    Ps, har du provat kladdiga kladdkakan o gärna med riktiga chokladbitar i!!
    Kommer du på en fika snart, vi har flyttat in i huset nu;). KRam

    SvaraRadera
  2. haha! Tidigt präglade... :o)
    Oh, ja, vad mysigt det vore. Har sett kort och det ser ju helt fantastiskt ut...

    SvaraRadera
  3. hej ,.. det är store lille bror... ja ingår nog oxå i skara med sockerberoeende :(
    när ja läste om toblerone fick ja gå och titta i lådan med sötsaker.. ja hade glömt att johanna gömt lite godis där... råkade äta upp säkert 7st på kanske 1,5min... usch och fy för mig.... ps säg inget till johanna..... hon kanske inte märker att de är borta. hihihi

    SvaraRadera
  4. 7st på 1,5 minut?! Du måste ha legat i hårdträning...

    SvaraRadera
  5. Store lillebror åt du 7 toblerone på 1,5 minut?? Imponerande ;).Vore kul att se dig oxå någon gång - kanske får ordna en sommarträff med alla "gamla" grannbarn ;) Jag har föresten blivit faster igår - till en liten pojk!!! kram på er // Anna

    SvaraRadera
  6. Men LCHF-kladdkaka är ju nyttig för dig, du går ner i vikt av att äta LCHF-mat med grädde :) Jag har gått ner 20 kg genom att äta LCHF och då inkl kladdkaka nästan varje dag och mörk choklad!!
    //Sarah

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)