tisdag 29 november 2011

dagen och hur det gick

Måndag:
jag höll mig hela dagen ifrån chokladen i kaffeautomaten. Åt bara torra skorpor till teet, och frukt. Jag kunde riktigt känna hur bra det gick och hur sockret gick ur kroppen. Förberedd med alvedon, som inte behövdes. Medvind. Åkte och handlade bra saker. Bara bra saker. Hungern kommer smygande. Hem och laga mat. Tre toblerone på tre minuter blankt. Inte enligt planen.
Men maten blev nyttig och lågsockrig iallafall...

Tisdag:
Kaffeautomaten terroriserar mig. Det finns choklad. Det finns choklad med kaffesmak. Cappuccino. Men jag står emot.
Tills vi får bebis-besök på jobbet. Då har det inhandlats wienerbröd. Klassiska avlånga. Fördärvat gott. Men jag tog bara ett. Det måste väl ändå räknas som rätt bra? Att vilja ha tre, men bara ta ett?

Onsdag:
ställde mig på vågen. Första gången sen ett par tre månader. +1,5kg. Hm.
Summa summarum... det går lysande. Typ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)