söndag 20 november 2011

4 sekunder

06.05 Klockan ringer. Jag studsar upp(nåja).
06.25 Jag har på mig kläder, har piffat upp mig och borstat håret. Typ.
06.30 De små ligger i tv-soffan.
06.30 Operation påklädning startar, samtidigt som Timmy Lamm. Bra, vi är i fas.
06.38 Passa lillebror som har en mugg med vatten i handen. I soffan.
06.45 Får den genialiska idén att slänga ihop en pannkakssmet till eftermiddagen.
06.46 Plocka fram, plocka fram, plocka fram alla grejor. Som ska bort sen efteråt...
06.48 Mamma!... Ja?
06.49 En deciliter, två deciliter, två och en halv deciliter...
06.49 Mamma!.... Ja? Vad är det? Lillebror har spillt i soffan... Eh? Jaha? Mycket? Vet inte...
06.50 Veva, vispa, måste göra klart. Plocka bort....
06.54 Lillebror kommer invaggandes i köket. Blöt precis överallt. Allt måste av, nytt måste på..

Japp!

Så går det till, när man på ett fyra sekunders infall, förstör morgonen. Istället för att vara i tid. Och som ett brev på posten, barn som gråter på dagis och jag blir svettig.

men pannkakorna kommer att bli så goda så!

För det måste dom nu. Punk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)