måndag 12 mars 2012

bloggar

Det kan vara så att jag har fått allt om bakfoten. Eller att det bara är hur jag själv har tänkt. Men att surfa runt på nätet, att sitta och läsa bloggar osv räknas inte det som ett slags "nöje för lägre stående"?
Ungefär som att det bara är nyblivna mammor som ser på Oprah och Hem till gården. De som "går hemma" och inte har nåt bättre för sig. Att det skulle vara mycket mera kulturellt att låna med sig böcker från bibblan. Och det är det kanske, vad vet jag?
(Jag vet att jag gillar känslan av en god bok i händerna i allafall.)
Men jag måste säga att om man slipper undan de allra mest intelligensbefriade bloggarna, så finns det jättemycket läsvärt ute på nätet. Det finns så många människor som är så duktiga på att skriva och uttrycka sig. Det finns så många tankar och historier värda att skrivas och att läsas. Och vad är det som säger att det blir kulturellt och mera värt att läsa, bara för att någon förläggare har beslutat sig för att ge ut det i bokform?
Sen jag blev 4 barns mamma har tiden att sitta med näsan över en bok inskränkts till nästintill noll och inget. Och ibland längtar jag efter en god bok så det värker i kroppen. Jag tänker att "min tid kommer", när jag ska sitta uppkrupen på mysiga ställen, på caféer... med en god bok. Tjock och bra. Jag och min bok.
Men tills dess... så är det en fullgod ersättare att läsa en bra blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)