söndag 14 februari 2010

Valentine's day!



ser ni? Jag fick ett ryck och uppgraderade bloggen lite. Till en lite gladare och piggare färg. Tyckte jag behövde det. Svart kändes helt rätt, när jag började, lite cool och tuff, trodde jag... Men nu behövs det fräschas upp lite...
Så, jag är rätt nöjd...

Iallafall, idag är det ju alla hjärtans dag, och jag hade tänkt att jag skulle pryda bordet med härliga tulpaner och bakelser. Men tulpanerna var slut, och familjen var mer sugna på Chocolate Chip Cookies, och jag var inte svårövertalad, om man säger så.. Det är lite typiskt mig, jag siktar högt och ambitöst, men hamnar ändå lite längre ner i gärdsgårdsserien när det väl kommer till kritan.


Jaha, vad har mer hänt då? Jo det har ju varit Melodifestival, och i år var ju minsann Mellerud representerat, på sätt och vis. Bidrag nummer 4, MiSt. Jag hade bestämt att jag skulle rösta på dem, oavsett hur bidraget lät, bara just för att Mia är från Mellerud. Det kan ju lätt bli tvärtom, att man minsann inte ska rösta, antagligen för att man är lite lätt avundsjuk på att någon vågat det man själv aldrig skulle kunna tänka sig. Eller för någon gammal oförätt från högstadiet, snyggare permanent, bättre poäng på tyskaprovet, eller så. Och jag stod fast vid det. Jag röstade. Oavsett hur det lät. Japp, oavsett.

OS har dragit igång, äntligen! Jag hade lätt kunnat låsa in mig och sett på allt. Idag har det varit short track och puckelpistkval för damer.... Aj löv OS...

1 kommentar:

  1. jag röstade INTE. Men "snygga" pjuck det hade hon.... NOT!
    ha ha ha

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)