fredag 19 februari 2010

tack, men nej tack!

I flera flera år har jag skrattat åt dessa härliga män i 50+ som varje vinter struttar runt med sina snöslungor, när det kommit ett par centimeter snö.
Varför då? Varför köpa en liten knallgul slunga, när vi aldrig har speciellt mycket snö?
Älskling, vore inte det nåt, skulle vi inte ta och köpa oss en liten egen slunga, vad säger du? Och hustrun svarar säkert, att självklart lilla gubben... eller nåt..(bara du slutar tjata om slungan nångång)

Idag har barnen studerat Nickelodeon och internet... jag däremot slet som ett djur ute i snön. Här ska skottas! I ögonvrån ser jag en granne från längre ner på gatan, spatserandes stolt som en tupp med sin slunga....inte bara ljudet som är irriterande...

MEN jag, jag vill inte ha nån töntig omanlig slunga. Min garageuppfart kanske inte har så väldigt raka kanter eller 90-gradiga hörn, men den är ren från snö. Mycket charmigare på det viset. Och det tog mig kortare tid än för gubben med slungan... haha! Han var fortfarande ute och sprutade snö, när jag (totalt nersvettad, men det vet ju inte han...) gick in i huset. Ha! Där fick han... ja, verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)