fredag 19 februari 2010

skolan har stängt - studiedag..


Men först... en riktigt tuff brud i lyxförpackning..(eller ja, nån slags förpackning)... Att överhuvudtaget åka nerför samma backe där hon störtkraschade... eller ens ta på sig pjäxorna.. här har jag gnällt över träningsvärk, huvudvärk, torr näsa och allt vad det kan vara...Det är skillnad på folk och folk. Härligt att hon fick med sig en medalj.


Men det var inte det jag skulle skriva om. Det är studiedag idag, osäkert om det är barnen eller lärarna som ska studera nåt. Men jag skulle vilja slå ett slag för att mina barn idag ska studera nåt av följande saker (gärna allihop);

- hur snabbt man kan skotta garageuppfarten

- hur man kommer överens om tv-spelet

- hur man smidigast plockar ur diskmaskinen

- hur man dammsuger utan att bråka med varann

- hur man sitter i soffan bredvid varann utan att retas

- hur man smartast får Lillasyster att glömma mammas byxben

- hur man lagar mat åt hela familjen, med ett tomt kylskåp


jorå, chansen är nog överhängande...

1 kommentar:

  1. Sedan är det ju det där som jag alltid undrat över...
    Varför skall de ha studiedag i skolan 1 dag innan skollovet? Vrför inte studera tillsammans när barnen ändå har ledigt??? Vilken annan bransch kan göra så här???
    Dagens fundering från Daloc-Gaby

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)