söndag 2 september 2012

Garderobsrens med gott samvete

Igår såg jag en dokumentär om ett folk som systematiskt låter sina flickor bli utnyttjade. Flickor så unga som 8-9 år. Sina egna döttrar. Nedbrutna till både kropp och själ. Helt ofattbart. Grymt. Så hjärtskärande. Vem ska kunna rädda dem?

Igår och idag har jag rensat en del garderober. Kläder och skor i barnstorlek har lagts i påsar och säckar. Allt ska skänkas till second handbutiken 7:an. Det känns bra. Och extra bra känns det att en del av överskottet kommer gå direkt till de utsatta flickorna jag skrev om tidigare. Att rädda dem ur det helvete de genomlider. Till barnhem och skolgång. Kläder. Leksaker. Till att kunna ge dem en barndom. Få vara barn. Känna glädje.

Så om någon har en massa kläder eller saker liggande, är ni välkomna med dem till Sjuan. Hjälp oss att hjälpa.



4 kommentarer:

  1. Har rensat garderoben på massor med kläder, dessa har ja varit till gula huset (7an)flera ggr men ingen där. hade härom dagen bestämt mig för att nu åker med till tippen för att det är enkelt, men dufick mig nu att göra ett nytt försök och ge dem till 7an (fast på rätt ställe) åker ditmeddom i morgon
    tack från din Broder

    SvaraRadera
  2. Är 7:an inte kvar i gula huset? Vart är den istället?

    SvaraRadera
  3. 7:an har varit i det gula huset, öppettiderna har jag dessvärre inte i huvudet. Men på lördag 8/9 är det flyttkalas, från och med då kommer den istället att vara i Mejeriets lokaler. Ingången är i hörnet, vid parkeringen. Det har byggts en entre, med en stenramp utanför, så det ska synas ganska bra.

    Å tack, så klart!

    SvaraRadera
  4. Nya öppettiderna är fr om. 8 sep tis - fre 11-17 och lördagar 10-14:) ska bli såå kul! Kram Malin

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)