onsdag 6 juni 2012

Plock plock och plock

Som en sann småbarnsförälder har jag tillbringat morgonen med att plocka hårstrån från badrumsgolvet samtidigt som jag satt på toa. På väg till till köket hitta gamla papper som skulle till återvinningen, lagt dem på rätt olats. Glömt vad jag skulle göra i köket. På väg till tv-soffan för att klä på lilleman, hittar en strumpa som jag plötsligt minns har sin andra hälft i tvättstugan. Just det, min matlåda..nya flätor på lillasyster. Ni vet hur det är.

Nu måste vi gå! Och det gör vi. Vi tar vagnen till dagis, då bilen är utlånad.

Väl framme på kontoret upptäcker en av mina kollegor att jag nog har nåt i fickan... Va jag? Vad för nåt?

Jag har gått med den hela vägen till dagis och sen till jobbet. Samt en stund på jobbet också. Bra där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)