onsdag 18 april 2012

När man inte vet vad inlägget ska ha för rubrik..

Det fanns flera alternativ;
- När man velar
- Ny teknik, nya tider
- Ambivalens
Och därför blev det inget av dem.
Jag har lite svårt att bestämma mig. Svårt att få till en stabil paus. Paus från bloggandet. Det har ju droppat in ett och annat inlägg. men inte så många att man kan säga att jag är igång. Men inte så få heller, att man kan säga att det blev nån paus på riktigt.

Utan att vilja låta alltför pretto, så fungerar jag så att jag gärna vill känna att det jag gör, blir bra gjort. Oavsett vad. Annars vill jag inte göra det alls. (Därför har jag inte börjat åka snowboard, eller har speciellt mycket växter med blommor på). Förmodligen inte den enda på planeten, jag vet. Men iallafall. Ska jag ha en blogg, vill jag att den ska vara bra, dvs att det ska komma inlägg regelbundet och någorlunda genomtänkta. Och inte bara "hej, kolla mina nya jeans"... "idag är jag förkyld"...Så har jag tänkt.
Och när heltidsjobb, barn med fritidsintressen, sjukdom, frånvaro av egenträning, alltid sist i kön till datorn, dammråttor, en astronomisk hög med tvätt alldeles tog musten ur mig så att jag inte ens hann att tänka en enda egen tanke, då ville jag sluta skriva. För jag tyckte inte att det blev nåt bra.

Jag vet inte varför jag satt den nivån för mig själv, det är verkligen onödigt. Det är ju inte så att jag är nån slags über-människa. Tvärtom, hehe.

Så!
Med ny teknik, dvs ny telefon för min del, kan jag slänga in ett inlägg lite närsomhelst. Jag är så att säga först i kön. Iallafall oftast(man kan tycka att jag alltid skulle vara först i kön till min egen telefon?).
Och med lite personligutvecklingssjälvrannsakan har jag dessutom bstämt att skit-inlägg är helt ok. Sen att det inte blir nåt Nobel-pris av det, vem bryr sig?
Och hur frekvent det blir, är det inte heller nån som vet. Och jag har bestämt mig för att det är oviktigt.

Ja, då har jag fått prata av mig lite.

3 kommentarer:

  1. Malin, du är alltid ok!
    Alla inlägg är ok, så härligt att det är en RIKTIG människa bakom bloggen och inte en übermänniska!!!!
    Vad kul att du är tillbaka här ibland :)
    KRAM
    Pillan
    (ps. håll hårt i telefonen...)

    SvaraRadera
  2. Nonsens blogg ä helt ok,möe roligare än politiskt,pedagogiskt,akademiskt,lingvinistiskt riktiga, En helt enkelt vanlig blogg. Keep on naturalistiskt.//modern

    SvaraRadera
  3. guld syrran. helt rätt tänk. det är ok att det inte allti är perfekt.
    en suddig bild säger mer än 4 elefanter. eller om det var 5 myror-

    tjing tjong....

    SvaraRadera

Vad kul om du vill lämna en kommentar! :o)